Preguntes més freqüents

És un recull de les preguntes que ens fa la gent que ve a informar-se als nostres centres.


  • TIPUS DE IOGA

    1. Hi ha diversos tipus de ioga?

      Més que diversos tipus de ioga, seria millor dir que hi ha diversos camins per arribar a l'estat de ioga.

    2. El ioga que feu aquí, com és?

      Ens basem en les assanes (postures), i les treballem seguint un ordre. Primer treballem el cos que és més fàcil que treballar la ment. Quan tenim el cos preparat i amb un bon control, ens adonem que també hem estat treballant la ment -més volàtil i difícil de treballar- i el pas següent bé per si mateix: el control de la consciència.

      Cal destacar que les característiques principals del mètode Iyengar, pel que fa al treball de les assanes, són l'alineació, la precisió, la intensitat i el dinamisme.

    3. Aquest tipus de Ioga està basat en postures, és un ioga físic?

      De cap manera. El ioga físic no existeix, si fos físic, ja no seria ioga. En tota postura cal treballar el cos, tenir la ment serena i posar-hi la consciència.

      El principi quan comences a practicar-lo, pot semblar físic però el cap d'un temps te n'adones que és molt més que un treball físic, és un treball d'interiorització, d'estar amb tu mateix, d'enfocar els problemes de la vida quotidiana d'una altra manera.

      Com deia el nostre Mestre:

      "Si no s'aconsegueix la llibertat en el cos, la llibertat en la ment és una idea lluny d'aconseguir".

    4. Aquest ioga és terapèutic?

      Podem afirmar que aquest mètode, per la seva manera de treballar les postures, és considerat molt terapèutic.

      El Mestre B.K.S. Iyengar ens deia:

      "L'objectiu i la culminació del ioga és la visió de l'esperit, però té una gran quantitat de beneficiosos efectes coŀlaterals com en són la salut, la felicitat, la pau i l'equilibri".

  • EDAT

    1. A quina edat es pot començar a fer ioga?

      Es pot començar a qualsevol edat. El requisit fonamental per a començar la pràctica del ioga és la voluntat pròpia.

      Als nostres centres poden començar nens a partir dels 5 anys.

    2. Fins a quina edat es pot practicar Ioga?

      El ioga no té edat. Es pot practicar sempre. Un exemple clar és el nostre mestre B.K.S. IYENGAR que amb 95 anys va practicar fins a l'últim moment.

      La franja d'edat del nostre alumnat osciŀla entre 5 i més de 80 anys. La majoria tenen entre 30 i 50 anys.

  • IOGA PER A MAINADA

    1. La classe per a nens/es és com una classe per a persones adultes?

      Els nens/es fan les postures molt més dinàmiques i fluïdes, sense donar gaire importància a la tècnica. Fan les mateixes assanes que les persones adultes però més variades i canviant l'ordre a cada classe.

    2. Als infants que venen a classe, els hi agrada?

      Els hi encanta. Fins i tot les postures que els hi ensenyem les practiquen a casa i les ensenyen als pares. Quan comença la setmana ja esperen amb iŀlusió que arribi el dimecres per poder venir a classe de ioga.

    3. Quins beneficis obté la mainada amb la pràctica del ioga?

      Moltíssims. Agafen seguretat, augmenten l'autoestima, aprenen a calmar-se i a relaxar-se, milloren el desenvolupament de la musculatura motriu i milloren l'aprenentatge escolar perquè desenvolupa la capacitat d'atenció, memòria i concentració.

  • SOBRE LA PRÀCTICA

    1. Qualsevol persona pot fer-ne?

      Sí, i tant, és molt recomanable fer-ne. Tant poden practicar-ho el jovent sa i fort com la gent gran, les persones rígides o les que tenen algun problema.

      Una de les característiques del mètode Iyengar és la utilització de suports. Aquests ajuden a experimentar els beneficis que aporten les postures tant en l'àmbit físic com psicològic a persones que, d'una altra manera, no les podrien gaudir per lesions, rigidesa o edat.

      Els suports que més s'utilitzen són: mantes, totxos, cinturons, cordes, cadires, diversos banquets... Tots els diferents suports que utilitzem foren creats pel nostre mestre B.K.S. Iyengar al llarg d'anys.

    2. Una persona que faci esport pot fer ioga?

      I tant, n'haurien de fer tots els esportistes. Una persona que faci esport està acostumada a fer força que és tot el contrari dels estiraments que es demanen en les postures de ioga.

      Si un esportista fa ioga, millora el seu rendiment, evita lesions i l'ajuda a superar-les.

      El millor rendiment ve perquè: augmentes l'agilitat i la flexibilitat del cos, guanyes velocitat, augmentes la capacitat dels pulmons, redueixes el temps de recuperació del cansament i millores la concentració.

      La preparació de molts esportistes és fer peses i altres estris que donen força, contracció i augment de la massa muscular i obliden la importància de donar flexibilitat a la musculatura.

      El mètode Iyengar, enforteix el cos, però en lloc de buscar una força de contracció el que busca és estirament i amb la seva pràctica evitar lesions, trencaments musculars, tendinitis...

      En fi, és un complement extraordinari pels esportistes.

    3. Sóc molt rígid, puc fer ioga?

      I per què no? Ser rígid o elàstic, no té res a veure amb el ioga.

      Les persones elàstiques poden fer unes postures més vistoses, més espectaculars, que et poden enganyar visualment això no vol dir que siguin de gran qualitat.

      La gent rígida soleu tenir més facilitat amb els alineaments i precisió que és el més important en la qualitat del ioga.

    4. Són difícils les postures?

      Com en qualsevol altra activitat el secret està en una pràctica regular i constant.

      El nostre Mestre B.K.S. Iyengar ens deia:

      "La pràctica continuada i constant de les assanes realitzada amb percepció conscient portarà a l'èxit".

    5. És dur el tipus de ioga que feu?

      Alguns alumnes quan comencen, diuen, que aquest tipus de ioga és dur. És normal que ho diguin, perquè fan força en lloc d'estirar, principalment els homes que sempre fan més força.

      Si es fa força, els músculs es contrauen en lloc d'estirar-se. El nostre mestre B.K.S. IYENGAR deia que quan comences a fer ioga és impossible no fer força perquè la vida diària ens ho porta.

      A mesura que es practiquen les postures deixem de fer força i comencem a estirar, a crear espai, a treballar amb relaxació.

    6. Com reacciona el cos després d'una classe?

      Hi ha diverses maneres de reaccionar.

      - No passa gairebé res.

      - Notem alguns cruiximents, "estaiat" o "agulletes". Això és el normal. La majoria de la gent, l'endemà de la classe nota cruiximents, el millor és tornar a practicar com més aviat millor, així marxen més ràpid. Amb el ioga es treballa tot el cos, fins i tot parts que no han treballat mai per això apareixen els cruiximents.

      - En altres persones aquests cruiximents són tan forts que arriben a pensar que estan malalts i s'espanten. Aquestes persones són les que més necessiten practicar i els recomano que insisteixin, que no es rendeixin.

      Jo personalment (l'Enric) vaig ser dels tercers. Quin mal em feia tot! Recordo que li deia al meu professor:

      "Vols dir que em va bé el ioga?, això és terrible" -i ell em contestava- "El teu cos s'està posant bé, tinguem confiança".

      El meu professor tenia raó. Ara li dono les gràcies.

  • RESPIRACIÓ - MEDITACIÓ - RELAXACIÓ - XACRES

    1. Vosaltres ensenyeu a respirar?

      És fonamental. Però curiosament, treballant les postures no parlem de la respiració ja que està comprovat que en el moment que en parles, els alumnes involuntàriament la manipulen.

      Amb el mètode Iyengar, aprens a respirar realitzant les postures correctament.

      Ensenyem a allargar l'abdomen i a obrir el pit, a obrir els tres diafragmes. Amb això, relaxes el diafragma anatòmic, els pulmons es mouen en llibertat i així respires bé.

    2. Ensenyeu meditació?

      La meditació és un estat mental que no es pot ensenyar, de la mateixa manera que ningú ensenya a dormir.

      Als nostres centres, preparem el cos amb les postures, amb la pràctica controlem la ment i finalment meditem.

      El nostre Mestre de meditar en les postures en deia "meditació en acció".

      També es pot meditar passejant, mirant un paisatge... vivint el dia a dia.

      Moltes vegades vols fer meditació en la postura clàssica i no hi ha manera de meditar. L'estat de meditació ve quan ve.

    3. Feu relaxació a les vostres classes?

      Contesto amb una pregunta, vols fer relaxació o vols relaxar-te? El ioga és molt més que una relaxació.

      A les nostres classes no fem relaxació, però fem que surtis relaxat com a conseqüència de les assanes (postures) que relaxen i et porten a una pau interior.

      Recordo una alumna que em va comentar: "És curiós, abans anava a unes classes de relaxació i encara em posava més nerviosa i aquí, que no fem relaxació, sí que em relaxo".

    4. Treballeu els xacres?

      És clar que si, mitjançant les postures.

      A classe no en parlem dels xacres, "els treballem". Si una persona està tancada, és impossible que els pugui obrir. Nosaltres l'ajudarem a obrir-se perquè les energies flueixin.

      Als nostres centres aconseguim obrir i netejar els xacres treballant les postures correctament, amb alineació, precisió, intensitat i dinamisme que són els punts més important del mètode Iyengar.

  • DECIDEIXO VENIR

    1. Quan vingui què cal portar?

      De material no cal que portis res, el centre et proporciona tot el que necessites.

      Pel que fa a la teva roba, aconsellem que sigui de cotó i còmoda, que et permeti fer tots els moviments. Una samarreta i uns pantalons curts són la roba ideal. No cal portar mitjons.

      Sí que cal portar tovallola, o tovalloletes humides d’un sol ús, per rentar-te els peus en arribar.

    2. Si un dia no estic bé, millor que no vingui?

      Tot el contrari, el dia que no estàs bé, és el dia que més t'aprofitarà la pràctica. Però cal informar el professor de qualsevol dolor o molèstia.

      Les dones, durant el període menstrual també han d'avisar, cal evitar certes postures i preferentment seguir una seqüencia especialment beneficiosa.

      La única raó per a no practicar és la febre.


      Si decideixes venir, és molt convenient llegir abans l'apartat de consells.

La salut física, mental i espiritual son les majors benediccions del ioga.
B.K.S. Iyengar

Avís legal
Política de cookies
Llegir més frases